مدیریت فروش، مهارتی محوری 
 در سازمانی که بر اساس فروش کار می کند مدیریت فروش مهارتی محوری و اساسی است برای افزایش فروش کاری مهمتر از آموزش دادن به مدیران فروش نیست تا بتوانند کارشان را موثرتر انجام بدهند. شما در نقش مدیر فروش مهم ترین شخصیت در سازمان مبتنی بر فروش هستید. شما بیش از هر شخص دیگری در افزایش فروش و افزایش سود شرکت نقش بازی می کنید شما برای موفقیت شرکت نقش حیاتی دارید.

مدیر فروش یکی از ارزشمندترین مقامات شرکت است که در بسیاری از موارد مورد توجه کافی قرار نمی گیرد. این مدیر فروش است که استاندارد ها را وضع می کند و سهمیه فروشندگان را تجزیه و تحلیل می نمایند شکل دادن به مدیران فروش و بهسازی آن ها یکی از ضروری ترین کار هایی است که در موسسه تجاری باید صورت گیرد. توجه داشته باشید که میان نیروی فروش و سایر کارکنان شرکت تفاوتی بسیار وجود دارد (مدیر فروش باید همزمان یک دوست، یک مشاور، یک آدم مطمئن و یک مدیر کارآمد باشد) 

فروشنده ها با فراز و نشیب روبه رو می شوند. بعضی وقت ها فروش بیشتر و در مواقعی کمتر است. یک مدیر کار آمد که در زمینه روابط انسانی از توانمندی بالا برخوردار باشد باید بر کار فروشندگان نظارت کند.

مدیر فروش برجسته و برتر باید بتواند فروشندگان خود را هماهنگ کند و از آن ها یک تیم فروش کار آمد بسازد تا بتوانند در سطح مورد نیاز فروش کنند 

 

 

 

ویژگی های مدیر فروش موفق
 

 

 

مهشید افشارفر کارشناس ارشد مدیریت

 

 

 

لطفا نظراتتان را در قسمت پایین درج نماییدsmiley